Vores ferie til Gran Canaria

I nov. 1990 drog vi til Gran Canaria på ferie, vi havde besluttet at rejse og fejre Kammas fødselsdag dernede sammen med alle børn og svigerbarn.
En rigtig dejlig ferie som vi aldrig glemmer.

Vi skulle ud at flyve og kun 2 af hele familien havde prøvet det før, så der var betænkelige miner mellem selskabet der drog til billund om morgenen for at tjekke ind på flyet. Bo erklærede "Jeg bliver ved dig far", der var åbenbart mest trygt.

Da vi var vel placeret og undervejs, var der et par lufthuller, hvilket fik Tina til at gribe sin sidemand om knæet og udbryde "Åh nej" til stor morskab for de omkringsiddende.

Vel ankommet til Las Palmas lufthavn blev vi guidet ud i busser som skulle køre os til vores hotel, trænede turister havde jo været smarte og taget sommertøj med i håndbagagen, det havde vi ikke skænket en tanke, så vi svedte bravt i al vores vintertøj, den time vi kørte til Porto Rico.

Vi var benovede over stedet, med alle de swimming pools og lækre lejligheder, så vi var snart i sommertøjet og ude i varmen ved poolen.

Hver morgen kom Ole vores svigersøn over til os og drak kaffe på tarassen, mens det lysnede, det var rigtig hyggeligt.

Vi lejede 2 jeeper og kørte ud i det blå en dag, op i bjergene, hvor der var stor forskel på temperaturen i forhold til nede ved byerne, vi så huler hvor der boede folk, huse uden tag, hvor folk boede, de var meget fattige de steder.

Vi var omkring en kamel farm hvor der var karavane ture, det så vildt sjovt ud, der sad 2 prs på hver kamel, og hvis den ene var lile og tynd og den anden stor og tung så hang den lille helt oppe under solen mens den store nærmest slæbte hen ad jorden, vi brød ud i latter og kvinden som var den splejsede, så muntert på os og sagde, "It's not funny".

Onsdag var vi til marked i Player del Ingels, hvor afrikanerne kom sejlende over med alle deres varer, nej hvor blev de sure når vi ikke vil købe, hvis vi havde stået og pruttet om prisen, de løb efter os på pladsen og vil have os med tilbage.

Vi var på indkøb nede i byen, hvor der var utroligt mange turister, der var mange former for underholdning, især om aftenen, der var flamigo dans, diskotek og mange spiseteder, bl.a Københavnerkroen, og den Danske kro, som ejedes af danskere som var emigreret.

Oppe ved lejlighederne var der mange udsultede og magre katte, turisterne fodrede og tog sig af dem, så godt det kunne lade sig gøre, men det var sølle at se,  så er det hårdt at være dyreven, især Kamma havde det da slemt med det, hun tog gerne dem alle med hjem.

Vi gik ture i marinaen som var kæmpe stor og moderne, der lå mange lystbåde dernede, den ene større og flottere end den anden.

Ugen gik hurtigt, og pludselig var det dagen hvor vi skulle rejse hjem igen,
med minder om en dejlig ferie og samvær med børnene i bagagen.

Da vi landede i Billund var der frostvejr,så nu kunne vintertøjet komme i brug igen.

Vi havde haft en skøn ferie.

Klik på bogen og siderne for at bladre i billedbogen:
Din "Flash" afspiller har brug for at blive opgraderet

For at se denne side kan du klikke her for at hente den seneste version af "Flash" fra Adobe. Når installationen er overstået kan du vende tilbage hertil og se siden.

Hvis du ser denne besked selvom du lige har opgraderet Flash så prøv at lukke alle Internet Explorer vinduer ned, start op igen og kom tilbage til denne side.

Du kan også klikke her for at se billedbogen uden at hente Flash, med det kan godt være det ikke ser ud som det skal.