Mine forældres bryllup den 26.04.1942

Min fars fødehjem, Hobrovej 49.

Mine bedsteforældre foran deres hus Hobrovej 49

Ombygning da mine forældre flyttede ind i mine bedsteforældres hus, bedstemor Maren boede i den ene ende af huset. Hobrovej 49.

Kaj, Niels og mig foran vores Hillman IMP årg. 1952

Moster Jenny og hendes mand Folmer pjanker med vores barnevogn, hjemme hos os i Vebbestrup

Vores garage efter den første ombygning, her lavede vi alle reparationerne på lastbilerne.

Hensel 1967 ca. havde forskellige chuffører Niels Bisgård, SV.E. Andersen, Erland fra Knudstrup, farbror Åge Sveistrup, Sputnik fra Støvring.

Min far Andreas

Luftfoto af mine forældres hus og garage

Andreas og Anna mine forældre efter ombygning af huset

Her er jeg garanteret ved at tjene penge til en biografbillet.

Kran Brøgger i hans unge dage

Hensel 1957

Bussing LU110 Underflover ca. 1963 Kørte kød til US Army baserne i hele Tyskland Chuffør Jens Knudsen

bananer læsses i Antverpen

Min bror Anders og jeg står som frontfigurer på fars MAN

Udskiftning af kobling på MAN ca. 1953-54

Hensel bliver TIR godkendt så den kan plomberes. Fast chuffør Niels Bisgård

Hensel fra 1957

Erik Pode og far holder rast i Italien

Transport af kød til de Amerikanske baser i Europa

Min fars Vulkan fra ca. 1946, den kørte brunkul fra brunkulslejrene i Søby ved Herning

På vej hjem fra Spanien med frugter, Hensel HS 140 og en Volvo Titan

Fagligt møde hjemme hos mor i køkkenet

Mor og far foran den nye garage i Vebbestrup

Hensel HS 180 chuffør Niels Bisgård

Ole Friis er med Niels Bisgård sydpå

Niels Bisgård

Niels Birgård er kørt ud hvor han der ikke kunne bunde.

Per Friis var tit med Niesl Bisgård sydpå

Min lillebror Niels i Nordkap 1974

Hele min fars vognpark 1977

Min far sommeren 1977

Min Fars Borvard som han kørte flygtninge fra Danmark til Holland i 1947

Kuverten til brevet som far fik angående transporten med flygtninge

Stemplet bag på kuverten ang kolonne transport med de hvide biler

VV 82.016 Toldgodkendt i 1967

Tranders anhænger - toldgodkendt 3.december 1965

TIR bevis

DAB Bussing VV 77.229 årg. april 1964

Bussing årg. 1964 Ved TIR godkendelse 10 april 1968

Toldgodkendelse for Bussing 1970 med forskellige beskrivelser

Tranders anhænger - toldgodkendt den 7.sept. 1966 - godkendt til forvogn VV82.057

Henchel HS 14 årg. 10. feb. 1961 TARZAN Indreg. nr VV 77.150 De sidste år vi havde den kørte far sneplov med den om vinteren. Den endte sine dage på en mark på Nysumvej ved Rold, hvor bror Niels væltede med den.

Henchel årg 1961 ved TIR godkendelsen 10 feb. 1965

Henschel årg. 11 juli 1959 reg. nr. VV 77.229

Henschel årg 1959 Ved TIR godkendelse 11. juli 1963

Far får overrakt et guldur af sælger Bent Paulsen Scandinavisk motor compagni, 1 mill. km i sin Henzel HS 140, uden hovedreparation

Henzel HS 140 årg. 1961 - 62

Erik Pode og min far Andreas Sveistrup i Tyskland med fisk i MAN årg. 1950 el. 52

Tilladelse til transport overalt i Danmark, udstedt januar 1948

Tilladekse til transport for bil med registrerings nummer U 9017

Bussing LU 11D årg. 1966 Den bil jeg startede med at køre da jeg begyndte som chuffør 1968

Iveco 190-42 årg. 1988 Min fars sidste lastvogn

Man v10

Min far var vognmand og havde været det fra han var 18 år.

Han havde mange biler gennem årene, han kørte jo under krigen, hvor der var store problemer med både transport og brændstof.

Under krigen kørte han også flygtninge hjem fra Holland, lastbilen var malet hvid og de kørte i kolonne fra Padborg til Holland og tilbage igen.

Dengang var der virkelig vinter til, for far kørte over Storebælt på isen, med hele trækket, men ikke uden bæven, for gik det nu også denne gang.

Jeg husker den første Hensel som vi vist nok fik i 1955, den var jeg med min far i Tinglev efter, her var den blevet bygget op.
Den blev købt  ved SMC (Scandinavisk motor compagni) i Kolding ved repræsentant Bent Paulsen.

Derefter kørte vi hjem til Vebbestrup i vidunderet, her skulle der bygges en anhænger op, det stod den lokale snedker Åge Andersen for.

Kølemaskinerne byggede den lokale automekaniker Eskild Nielsen.

Eskild Nielsen malede også logo på siderne af kølekasserne, COLD TRANSIT, og så var køretøjet klar til at TIR godkendes og til transport.

Eskild Nielsen og Åge Andersen stod for flere opbygninger for far gennem årene. Der var mange chuffører der kørte hos far gennem årene, dem jeg husker bedst var Svend Bengtsen fra Rold, Gunnar Tampo fra Arden, Niels Bisgård fra Rold, Hans Ole Østergård fra Rold, Knud Jensen fra Rold, Mogens Svenningsen fra Sebbersund, Sputnik fra Støvring, Henning Pedersen fra Ellidshøj, Ruben og Iben fra Als ved Hurup, Erland Kristensen fra Knudstrup, Jens Knudsen fra Vebbestrup, Åge Sveistrup fra Vebbestrup, Sv. Erik Andersen fra Rostrup, Erik Pode fra Vebbestrup, Niels Sørensen fra Vebbestrup, Søren Grøndahl Nysum, Mads Matsen fra Vejle, Olav Zink fra Ålborg, Arno Andersen fra Arden, Mogens Sørensen Siem, Bjarne Haslund fra Monstrup, Ole Mogensen fra Støvring, Claus Jensen fra Støvring, Poul Jørgensen fra Hammershøj, Frits fra Viborg, Hans Ole Jensen fra Rold, Karl Ejner Kristensen fra Rold, Kurt Knøsgård fra Rosted, Elo Jensen fra Rold, Egon Brombas fra Randers, Svend Åge Karlsen fra Viborg,  Bette Åge fra Hobro, Leo fra Onsild, Poul Erik Sørensen fra Klejtrup, Ove Pedersen fra Rold,  Erik Jensen (Bette Erik) fra Års, der har nok været flere, som jeg ikke lige kan komme i tanker om.

Der var altid liv og glade dage i weekenden hos mine forældre, der blev altid serveret kaffe og hjemmebagt brød, så min mor var altid i aktivitet hver lørdag søndag når folkene ordnede biler, der blev vasket og repareret, og gjort klar til at køre igen søndag aften eller mandag morgen.